Äntligen som hemma

Tjenare, sitter och pressar i mig Oreos och dricker te. Lyssnar på samma låt om och om igen för att Connor tvingar mig haha. Annars rullar livet på. Är otroligt lycklig, känner mig väldigt mer bekväm hemma och bland vänner. Får fjärliar i magen minst 2 gånger om dagen, skolan går bra, känner att livet här börjar få ett mer flyt och känner mig mer och mer som hemma här. Det är verkligen en känsla som jag inte kan beskriva om jag ska vara helt ärlig. 
 
Skypade även med Alva här om dagen, har inte skypat med henne sens jag kom hit och det var bara så otroligt skönt att få prata med henne igen. Det är alltid kul att prata med alla mina vänner hemma i Sverige. Nu när dom börjar gymnasiumet, får nya vänner. Jag är bara glad att dom har det bra. Fastän jag saknar dom så det nästan gör ont är det så otroligt skönt att veta att dom jag älskar där hemma har det bra. 
 
Har dock försökt hålla lite avstånd från min familj, jag vet inte varför men jag tror nog att jag hade en liten fas av hemlängtan i  några veckor. Och dom är nog dom mesta jag saknar faktiskt. Min familj, för dom är dom som känner mig bäst. Så att hålla avstånd från dom fick mig att inte tänka så mycket på dom. Och helt ärligt var det ganska smart av mig, för nu kan jag börja prata med dom regelbundet igen. 

Därför känns det så bra just nu att det sakta men säkert går över och jag börjar känna mer som hemma här än att jag är en gäst i deras hus
♥♥♥ 
 
 

Kommentarer

Skriv din kommentar:

DITT NAMN:
REMEMBER ME!

DIN E-MEJL: (publiceras ej)

URL/DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0
RSS 2.0