Answers

Bara för att det inte går med video så får vi svaren här.
 
Vad tycker du om din Skola? Tycker du skolan är enklare eller svårare än i Sverige?
Beror på, testen är lättare här. Lite mindre plugg och inte så jobbiga lektioner för att dom är bara 40 minuter.
 
Bor du långt ifrån New York just nu?
Saknar du många i Sverige?
Är skolan som i alla amerikanska filmer? Hehe
Du är så vacker o du har bästa bloggen ju! :) 

Kram!
- Nja, ganska. Runt 5 timmar kanske!
Saknar jätte många! Helt sjukt.
Haha nej verkligen inte! När jag kom hit hade jag en vision att det var en blandning av High School Musical (utan alla danslåtar...) + Mean Girls. Men nej inte alls. Visst det är lite som man tror men jag trodde att folket skulle likaom vara mer otrevliga.
Tack!!
 
Funderar på att åka ett utbytes år nästa år, hur värt är det på en skala 1-10? är du 97? varför åkte du innan gymnasiet? har man mycket hemlängtan? är det lätt att skaffa kompisar?
Går inte att säga 10 för det är liksom 100. Så jädrans värt det! Ja jag är född 97, alltså 16 år. Jag åkte innan gymasiet för jag tyckte att det skulle vara lättare så, så slipper man byta klass, skaffa nya vänner om och om igen liksom. Ja man har hemlängtan. Vissa dagar mer än dom andra, det är något jag inte kan ljuga om. Ja det är lätt! Amerikaner är otroligt socialla men du måste också vara social för att faktisk så vänner haha. 
 
Vilken skola ska du börja i när du kommer hem till sverige? Ska du börja på iegs i skanstull? Vilken linje i så fall? :)
 - Ja jag ska börja i Internationella Engelska Gymasiet i skanstull, och linje är teater! 
 
VARFÖR SKRIVER DU MORDEN FAMILY HELA TIDEN NÄR DET HETER MODERN
FÖR JAG HAR DYSSE
 
Saknar du hem mycket? 
Kommer du komma hem till Sverige under julen?
Ja klart jag har mycket hemlängtan. Men inget så att jag vill åka hem eller något! Nej jag får inte åka hem under hela detta år.
 
som utbytesstudent tror du att man skulle ha lätt att skaffa kompisar där du är även fast man är liiite socialt tillbakadragen?
Alltså ja, jag var lite blyg i början men om du tänker att åka kommer du inse hur mycket mer öppna folket är här. Dom är otroligt socialla men som sagt måste du också vara det tillbaka annars kommer dom inte palla. Haha, men om du är lite blyg så får du självklart vara det men du måste också inse att dom kommer inte tycka det är konstigt om du helt plötsligt sätter dig bredvid dom på lunchen och börjar snacka (yiez guilty) 
 
Vad kommer du gå för gymnasium efter ditt utbytesår? och vad vill du göra efter gymnasiet? Ska du stanna i Sverige eller kanske gå College?
Efter detta år väntar IEG på mig, haha. Och efter gymnasiet ska jag ta ett år "off" åka tillbaka hit, åka till Australien och Nya Zeeland i ett år och sedan högskola hoppas jag. Hoppas också på Collage.
 
Finns det några snygga killar i nya skolan? 
Är det mycket highschool fester? 
Hoppas du har det underbart! :)
- Nja, inte så värst många, men några snygga finns det haha. Och nej, det är inte alls några fester. På helger sitter dom hemma och kollar på film, helt seriöst. 
Tack det har jag!
 
Kan man åka utan organisation eller är det svårt att få visum då?
Tänkte du flytta är det rätt omöjligt. För att kunna bo i USA måste du antingen göra som jag, du gifter dig med en Amerikan eller så flyttas sitt jobb hit eller dina föräldrars jobb. Och det kommer ta dig måååånga år att fixa. Så, nej finns inte så stor chans. 
 
Får du något studie bidrag eller liknande varje månad? eller får du bara "fick" pengar av dina föräldrar?
Jag får 300 dollar av mina riktiga föräldrar varje månad. Och det är till för mat, klder, typ bio m.m
 
Gick du på cheerleading innan du kom till usa? Om inte hur blev du antagen?
Nej jag hade aldrig ens testat på det haha, men jag hade dansat  väldigt länge så jag lärde mig snabbt. Sedan så funkade jag som flyer så ja, ha..
 
Hur har du det i USA Anna? 
Saknar du inte David? Kommer ni vara tsm hela året? 
Jordgubbar/ hallon 
Svensk mat/ USA mat? 
Svenska/ USA killar? 
Den personen du saknar mest!
Hur jädrans bra som helt. 
Klart jag saknar honom, men nej jag tror inte vi kommer vara tillsammans hela året för vi har gjort slut, tyvärr. 
Jordgubbar. I don't like hallon 
Beror på. Killar här ifrån är väääldigt mer öppna med vad dom känner, + att dom är mycket mer romantiska. Har vart med om att dom har sagt att dom gillar mig när dom knappt känner mig (inte för att skryta med JA) Haha, killar i Sverige stänger mer in sina känslor så föredrar nog killar från USA.
 
Vad gör du på helgerna? är du bara med din familj eller är du med dina nya vänner? Har du sovit över hos någon ny?
På helgerna umgås jag med vänner om dom kan, eller så sitter jag hemma.. Haha. Vi brukar ha match. Har inte gjort det än men har planer att kanske göra det i helgen! 
 
Hur är alkoholkulturen där, är det mycket fester och sånt? det känns som om det är typ strängare, med utetider och sånt. 
Vilka klasser tar du? 
Hur går det med att ha en pojkvän i sverige, är det inte asjobbigt? 
Berätta om din värdfamilj! 
Är skolan lätt/svår jämfört med sverige, är lärarna bra, mycket läxor? 
 Har du fått några kompisar? hur är människorna där? 
Hur är din engelska nu? tänker du på engelska osv :)
Det jag har hört så dricker vissa här, men inte alla. Det är myyycket strängare men utetider och vem man umgås med m.m. 
Jag tar Chours, English 10, Music, History 10, varannan dag gym varannan dag biologi/lab sen Sience. Sedan har jag  2 studyhalls som är som en håltimme där man gör läxor. 
Som ni kanske vet bor jag med en mamma, pappa och två syskon. En storebror och en lillasyster. Familjen är otroligt aktiv och väldigt sociala och roliga. Dom gör många familje aktiviteter. Dom är en perfect match. Dom är som en vanlig familj men har lite mera humor och glädje i sig varje dag. 
Skolan är lättare, eller beror mer på klassen men den är ganska lätt. Lärarna är bra! Har dock 1 som jag inte tycker om sååå mycket. Läxor kommer och går, har minst 2-3 läxor varje vecka. Så inte så mycket faktiskt. 
Min engelska blir bara bättre och bättre, pratar det varje dag så det blir bara lättare och lättare. Ibland kommer jag på mig själv när jag tänker på engelska men ibland på svenska. Det går fram och tillbaka haha! 
 
har du pojkvän i sverige? varför gick du då på dejten med Jeeriqoo :O ?
Jag och david har somsagt gjort slut. Så därför gick jag med honom haha.

Kommentarer

Skriv din kommentar:

DITT NAMN:
REMEMBER ME!

DIN E-MEJL: (publiceras ej)

URL/DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0
RSS 2.0